Marketing internetowy nabrał niesamowitego tempa i stał się głównym narzędziem odpowiedzialnym za widoczność produktu, sklepu, usługi w sieci. O efektywności takich działań świadczą różnorodne badania i zbieranie danych podczas prowadzonej kampanii SEO. Dzięki temu można określić skuteczność danej reklamy i zmierzyć osiągnięte efekty.
Co to jest kampania SEO?
Kampania SEO w Google to szereg działań w obrębie działania strony, jak i poza nią, które prowadzą do zwiększenia widoczności w sieci i pozyskania większej rzeszy klientów. Każda strategia powinna być ustalona indywidualnie, a działania muszą być spersonalizowane. To bardzo istotne, gdyż każdy produkt, marka, usługa to inne środowisko i inne potrzeby.
Jak przebiega proces wyróżnienie w sieci?
Proces widoczności to nie tylko odpowiednio wysoka pozycja i osiąganie szczytowych wyników wyszukiwania. To głównie maksymalizacja ilości klientów. A pozyskać ich można naturalnie poprzez wyświetlanie danej strony w Google. Należy zatem działać kompleksowo, by osiągnąć odpowiednią pozycję i poprawić stronę internetową, która stanowi wizytówkę firmy.
SEO ma jednak swoje wymagania. Aby osiągnąć sukces w tej dziedzinie konieczna jest odpowiednia wiedza, badania i strategie. Co ważne, SEO musi działać w sposób ciągły. Przestoje nie służą kampanii, a o efektywności decyduje zazwyczaj kilka elementów.
1. Specyfika danej firmy, biznesu, usługi
Aby skusić klienta konieczna jest przemyślana strategia. Kampania SEO musi mieć jasno określony cel. Dzięki temu wysoka pozycja w Google i zwiększenie potencjalnego klienta nabiera zupełnie innego charakteru. Należy tak dobrać odpowiednie frazy do pozycjonowania, by zainteresować jak najszersze grono zainteresowane tematem czyt. branżą. Należy zatem określić osobę, grupę do jakiej kierowane są działania. Czego szuka użytkownik i jak wyszukuje to w Google? Grupa docelowa to często fachowe słownictwo, precyzyjnie dobrane frazy, które wpisywane są w wyszukiwarkę. Zatem skuteczna kampanie SEO to dogłębne poznanie klienta i odbiorcy.
2. Odpowiedni dobór i łączenie fraz - słów kluczowych
Tutaj konieczny jest dobór optymalnych słów kluczowych. Dzięki temu każda wpisywana fraza, ciąg słów przekieruje klienta na stronę pozycjonowaną. Dobór takich fraz jest tutaj kluczowy. Przyda się wiec znajomość branży. Nie chodzi tu jednak o słowa ogólne, a o stworzenie jak najobszerniejszej listy słów z tak zwanego ogona. To już kombinacje, które odnoszą się nie tylko do danej firmy, a całej branży. Tutaj pomocne są najróżniejsze narzędzia, które pomagają dobrać odpowiednie kompilacje słów. Taka swoista lista pozwoli stworzyć i dobrać efektywną kampanię SEO oraz zwiększyć widoczność firmy w sieci.
3. Odpowiednia strategia kluczem do sukcesu
Po wnikliwej analizie rynku, po doborze odpowiednich fraz, słów i narzędzi można przejść do opracowania strategii. Jak zatem pozyskać naturalny ruch w wyszukiwarce internetowej? Pierwsze i jednocześnie podstawowe działanie to opracowanie optymalnej struktury strony internetowej. Konieczne jest stworzenie odpowiednich podstron, które będą odpowiedzią na określone wcześniej frazy i słowa kluczowe. Zatem jeśli użytkownik, potencjalny klient wpisuje słowo, frazę z listy, pojawia się podstrona konkretnej firmy. Aby pozyskać klienta należy zadbać o kontakt, dane adresowe, formularz kontaktowy na podstronie. Klient lubi proste działania i szybkie odpowiedzi na pytania. Szuka - znajduje.
4. Sprawy techniczne SEO
To już działania dla znawców branży. Odpowiednie działania wpływają na efektywność kampanii SEO. Na tym etapie wdraża się wszelkie działania, które mają pozyskać jak największą rzeszę klientów. Tutaj również niezbędny jest odpowiedni audyt SEO. Dzięki temu w szybki i bezproblemowy sposób można dokonać zmian w całym procesie, usunąć zarówno błędy techniczne, jak również wprowadzić rozwiązania bardziej zrozumiałe dla klienta, użytkownika. Działania optymalizacji obejmują szereg elementów i struktur. To nie tylko estetyka, design i ciekawe treści na stronie. Sam ruch na stronie nie świadczy jeszcze o pozyskaniu klienta.
5. Systematyczny content
Stworzenie strony i jej jednorazowe pozycjonowanie, optymalizacja to tylko część całej kampanii SEO. Konieczna jest dalsza praca i systematyczne wprowadzanie ciekawych treści. Ważne jest umiejętne rozmieszczenie treści w obrębie całej strony. Witryna ma odpowiadać na bieżące zapotrzebowania klienta, dlatego jej treść musi być systematycznie uzupełniana i badana poprzez audyt. Jedną z ciekawszych form jest zatem blog, czyli materiały o charakterze poradnikowym. Taka treść doskonale przyciąga czytelnika, a odpowiednio wabiący materiał to pozyskanie ruchu na stronie. Ruch na stronie to z kolei potencjalny klient. To wszytko skutkuje lepszą konwersją.
Kampania SEO w Google - jak długo trwa?
Jeśli działania mają być efektywne, SEO musi mieć charakter ciągły. Nie można zaprzestać pozycjonowania, ponieważ inna firma natychmiast zajmuje wyższą pozycję. Konkurencja również walczy o odpowiednią widoczność i podejmuje identyczne działania, by zaistnieć na rynku. Zatem zaprzestanie kampanii równoznaczne jest z oddalaniem się od wysokiej pozycji i oddaniem konkurencji potencjalnego klienta. Samodzielne działania w zakresie mogą okazać się nieskuteczne, dlatego najlepiej powierzyć sprawę odpowiedniemu specjaliście SEO. Przewiduje się, że na efekty nowej strony należy czekać około roku. W przypadku strony już istniejącej, proces ten znacząco się skraca. Wszystko jednak uzależnione jest od branży i doświadczenia Freelancera.
Ile kosztuje kampania SEO w Google?
Zazwyczaj istnieje kilka sposobów rozliczania w kampanii Google. Można płacić za każde kliknięcie w reklamę, czasem o wysokości decydują algorytmy, czasem to płatność za 1000 wyświetleń lub wysokość określa inteligentny system stawek maksymalnych. Tak naprawdę o wszystkim decyduje budżet firmy, która zleca kampanię. Branża i szerokość rynku również nie jest bez znaczenia. Rynek lokalny jest zazwyczaj tańszy. Skuteczna kampania to czasem kilkaset złotych miesięcznie. Jednak liczne badania wskazujące na duża skuteczność działań są warte inwestycji w reklamę. Generowanie kliknięć przynosi podwajanie zysków i wzrost zainteresowania firmą. Większość specjalistów SEO pozwala klientom samodzielnie określić budżet, dzięki temu można dopasować odpowiednie działania SEO. To wygodne rozwiązanie i pomaga ustalić wartość początkową. Na cenę wpływa nie tylko konkurencja, ale również przewidywane koszty kliknięcia, koszty konwersji, sezonowość oferty...W takim przypadku najlepiej skontaktować się z odpowiednim specjalistą SEO i ustalić indywidualny plan działania. Określić jasno cele, wartość i możliwe efekty prowadzenia kampanii.
Kampania SEO w Google - podsumowanie
Dzięki kampanii SEO dociera się do osób, które poszukują danego produktu, usługi. Poprzez określenie grupy docelowej reklama dociera dokładnie tam, gdzie istnieje możliwość pozyskania klienta. Precyzyjnie dopasowane słowa kluczowe i frazy zapewniają widoczność na wysokiej pozycji, a reklamy generują ruch na stronie. To z kolei przekłada się na pozyskanie klienta. Kontrola nad przebiegiem całego procesu i systematyczne analizy są w tym wypadku niezwykle istotne. Pozwalają wprowadzić zmiany i stworzyć przejrzysty system. To pozwala wybrać najskuteczniejszą reklamę dla danego biznesu.