Obecnie coraz więcej osób przegląda internet, korzystając z wielu różnych urządzeń. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby odwiedzać swoje ulubione strony zarówno na komputerze stacjonarnym czy przenośnym, jak i telefonie, a nawet tablecie. To właśnie dlatego tak ważne jest, żeby witryny były responsywne, czyli w pełni dostosowane do wymogów każdego sprzętu. Dzięki temu użytkownicy mogą sprawnie i wygodnie przeglądać interesujące ich strony internetowe z poziomu dowolnego posiadanego przez nich urządzenia. O jakich jeszcze zaletach responsywności warto wiedzieć?
Responsywna strona internetowa – czyli jaka?
Responsywną stronę internetową najprościej jest opisać jako taką, która automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości konkretnego urządzenia. Oznacza to więc, że obecnie wcale nie trzeba tworzyć osobnej wersji witryny dla komputerów i urządzeń mobilnych – wystarczy jedynie trzymać się podstawowych założeń techniki RWD (ang. Responsive Web Designe), aby strona była uniwersalna, czyli wyświetlała się tak samo na wszystkich nośnikach.
Responsywna strona internetowa poprawnie ukazuje całą zawartość witryny – mowa tutaj nie tylko o treści, ale również znajdujących się na niej grafikach. Witryny, które nie zostały wykonane w technologii RWD mają jeden rozmiar, dlatego też chcąc przejrzeć je na przykład na telefonie, należy wykazać się szczególną cierpliwością. Korzystanie z takiej strony zajmuje zdecydowanie więcej czasu, a znalezienie interesujących informacji jest znacznie trudniejsze. Warto więc zdać sobie sprawę z tego, że w obecnych czasach responsywna strona internetowa wcale nie jest wyborem, lecz koniecznością.
Krok w stronę wygody
Responsywna witryna internetowa jest ogromnym krokiem w stronę wygody użytkowników internetu, którzy dzięki temu mają możliwość wykorzystania możliwości każdego ze swoich urządzeń. Co ciekawe, strona wykonana zgodnie z techniką RWD dostosowuje się nie tylko do samego urządzenia, ale również przeglądarki, z której się korzysta. Oznacza to więc, że informacje o urządzeniu i przeglądarce pobierane są przez system, aby automatycznie dostosowywać elementy niezbędne do funkcjonowania oraz te dodatkowe, takie jak grafiki czy rodzaj czcionki. To jednak nie wszystko, dopasowywana jest także wielkość poszczególnych elementów. To wszystko sprawia, że strona internetowa wyświetla się tak samo dobrze niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Firefox, czy jakiejkolwiek innej.
3 powody, dla których powinieneś posiadać responsywną stronę internetową
Jeśli nadal nie wiesz, czy powinieneś zdecydować się na responsywną stronę internetową, warto, abyś zapoznał się z poniższymi argumentami. Przygotowaliśmy dla Ciebie 3 podstawowe korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie witryny dopasowanej do urządzeń mobilnych.
1. Zwiększone zainteresowanie witryną
Użytkownicy wykorzystują obecnie wszystkie możliwe sposoby, aby zapoznać się z treściami znajdującymi się w internecie. Komputery stacjonarne, laptopy, smartfony czy tablety – wszystkie te urządzenia przeznaczone są do przeglądania zasobów sieci. Ze względu na coraz większy wybór rozmiarów urządzeń, konieczne jest zadbanie o responsywność strony, dzięki czemu pozostanie ona czytelna na każdym sprzęcie. Ogromna popularność mediów społecznościowych stanowi znakomite pole do pozyskania klientów. Wyobraź sobie, że zainteresowany Twoimi produktami lub usługami użytkownik wchodzi na Twoją stronę z poziomu swojego smartfona i nie jest w stanie swobodnie przyswoić znajdującej się na niej treści. Myślisz, że wykaże się cierpliwością, aby mimo wszystko zapoznać się z tym, co oferujesz, czy jednak zdecyduje się nawiązać współpracę z inną firmą? I choć faktycznie, nawet najlepsza strona nie uratuje kiepskiej jakości produktów czy usług, to może mieć kluczowe znaczenie w kwestii tego, czy klient wybierze właśnie Ciebie.
2. Polityka Google promuje responsywne strony internetowe
Okazuje się, że responsywność jest szczególnie istotna dla mechanizmów Google. Algorytmy promują witryny wykonane za pomocą techniki RWD i prezentują je wyżej w wynikach wyszukiwania. Z racji na to, że klienci w dużej części korzystają właśnie z Google, tworząc stronę warto więc uwzględnić wymogi stawiane przez mechanizmy firmy z siedzibą w Mountain View. Z pewnością pozwoli to osiągnąć wyższe wyniki sprzedaży – pozyskanie nowych klientów to coś, o co zawsze warto się starać.
3. Pozytywny wizerunek w oczach klientów
Rozwój rynku urządzeń mobilnych sprawił, że RWD stało się absolutną koniecznością. Nieresponsywne strony internetowe odbierane są przez użytkowników negatywnie. W oczach klientów wyglądają na przestarzałe i niezadbane. Czy chciałbyś, aby to samo myślano na temat Twoich usług lub produktów? Jeśli chcesz, żeby kojarzyły się z nowoczesnością i innowacją, zadbaj o to, jak wygląda Twój wizerunek w sieci i zdecyduj się na responsywną stronę internetową, która będzie wyglądała tak samo dobrze, niezależnie od tego, czy załadowana zostanie na nowoczesnym smartfonie, czy komputerze osobistym. Nie pozwól sobie na negatywną ocenę ze strony potencjalnych klientów.
Co jeszcze zyskasz dzięki responsywnej witrynie?
Witryna RWD nie tylko pomoże Ci w zwiększeniu liczby odwiedzających ją użytkowników, ale również pozwoli zaoszczędzić nieco pieniędzy. W jaki sposób? Otóż zlecając specjalistom stworzenie strony internetowej, nie musisz dodatkowo starać się o projekt jej wersji mobilnej. Nasi specjaliści wykonają Twoją witrynę raz, a porządnie, tak abyś otrzymał ją w jednej cenie z możliwością wyświetlania na dowolnych urządzeniach. Staraj się podążać z duchem czasu, a z pewnością będziesz lepiej odbierany przez potencjalnych klientów gotowych skorzystać z oferty Twojej firmy.