Strony internetowe wizytówkowe

Strony internetowe wizytówkowe

O tym, że każda firma powinna mieć własną stronę internetową wie już każdy. Co więcej – własna strona to także dobre rozwiązanie dla freelancerów, artystów czy pisarzy. Dla każdego, kto szuka klientów i pozyskuje ich głównie przez internet. Wśród różnego rodzaju witryn, na szczególną uwagę zasługuje strona wizytówkowa. Jak już sama nazwa wskazuje, ma za zadanie zaprezentować nasz biznes czy nas samych nieco obszerniej. To miejsce, w którym potencjalny klient znajdzie informacje o nas samych, o naszej firmie, ale też o ofercie, cenach czy o sposobach kontaktu z nami. Kiedy zatem warto wybierać strony internetowe wizytówkowe?

Budowa strony internetowej wizytówkowej

Aby lepiej zrozumieć, dla kogo taka strona www jest dobrym rozwiązaniem i kiedy warto się na nią zdecydować, najlepiej będzie poznać dokładniej jej strukturę. Taka strona nie tylko pozwala na syntetyczny i bardzo konkretny sposób zaprezentowanie swojej oferty, ale też na skłonienie klienta do kontaktu z firmą. Ułatwiają to dane zawarte na www jak również specjalny formularz, gdzie potencjalny klient może zadać pytanie ofertowe, a przy tym zostawić swoje dane takie jak mail, telefon czy imię i nazwisko.

Jakie zatem elementy wchodzą w skład takiej strony? Najczęściej jest to kilka podstron obejmujących różną tematykę.

  • Strona główna – to zakładka mówiąca klientowi czego ogólnie dotyczy nasza działalność;
  • O nas/o mnie – tu możemy bliżej zaprezentować swoją firmę oraz jej historię, doświadczenie, motywy i cele działalności;
  • Cennik i oferta – czasem jest to jedna zakładka, czasem dwie osobne. To miejsce, gdzie możemy zaprezentować dokładniej swoje produkty i usługi, a także cennik, jeśli takim się posługujemy w swojej firmie.
  • Portfolio/galeria/realizacje – w zależności od tego, czym się zajmujemy, w tej zakładce możemy zaprezentować nasze dotychczasowe realizacje i osiągnięcia. To także miejsce, w którym można umieścić case studies albo zdjęcia naszych produktów.
  • Kontakt – jest to osobna podstrona, na której umieszczamy dane kontaktowe i teleadresowe czy też np. numer konta bankowego.

Ważną informacją, jaka często też pojawia się na stronach wizytówkowych, są także referencje i opinie zadowolonych klientów. Jeśli takie posiadamy, warto je tam umieścić, ponieważ to zawsze korzystnie wpływa na wizerunek naszej firmy.

Dla kogo strony internetowe wizytówkowe?

Wobec tego kto powinien zdecydować się na taką właśnie stronę www? Nie ma właściwie żadnych ograniczeń i taki typ witryny z powodzeniem może posłużyć wielu różnym firmom i osobom prywatnym. Jednakże warto wziąć pod uwagę, czy rzeczywiście cały obszar naszej działalności jesteśmy w stanie zamknąć właśnie w takiej formie. To dobry pomysł np. dla małych firm usługowych działający lokalnie, ale już trochę za mało rozbudowany jak np. dla dużej firmy produkcyjnej. Czasem konieczne jest też stworzenie zakładki typu blog, a nawet podpięcie sklepu internetowego. Co ważne, wizytówkowe strony są polecane wszystkim tym, którzy nie zamierzają zbyt często aktualizować jej treści. Wystarczy jednorazowe załadowanie najważniejszych informacji, by strona mogła działać bez żadnej specjalnej obsługi przez dłuższy czas.

Strona wizytówkowa to zatem doskonałe rozwiązanie dla:

  • małych i średnich przedsiębiorstw, które wciąż się rozwijają, ale już potrzebują miejsca na zaprezentowanie swojej oferty;
  • firm działających w niszowych branżach;
  • freelancerów np. grafików, fotografów, copywriterów i przedstawicieli wielu innych zawodów;
  • firm, które na początek nie dysponują dużym budżetem reklamowym;

Najważniejsze zalety stron wizytówkowych

Jednym z najistotniejszych plusów takich stron jest ich stosunkowo niska cena. Co prawda są one zróżnicowane w zależności od stopnia skomplikowania zlecenia, ale najczęściej ich ceny rozpoczynają się od około 1000 zł. Tego typu strony wizytówkowe są oparte o system CMS WordPress, a w ramach podanej kwoty otrzymujemy stronę o nowoczesnym i atrakcyjnym wyglądzie, responsywną, o wyjątkowym projekcie graficznym. Poza tym posiadają kilka istotnych zalet zarówno z punktu widzenia twórcy, jak i użytkownika.

  • Czas realizacji – zwykle nie jest zbyt długi, gdyż strony wizytówkowe nie są szczególnie skomplikowane.
  • Możliwość rozbudowy – nawet jeśli firma się rozrośnie i poszerzy swój zakres działalności, nie będzie musiała płacić za nową stronę. Do wizytówki można dodać z powodzeniem kolejne zakładki, a nawet cały sklep online.

Pozwalają na zastosowanie ciekawszej grafiki, która w tym przypadku nie wpłynie niekorzystnie na szybkość ładowania strony.

Poza tym cechuje je sprawne indeksowanie w wyszukiwarkach, ponieważ mają małą liczbę podstron, a także są łatwe do zoptymalizowania. Przy kwocie 1000 zł to naprawdę sporo plusów, zwłaszcza dla początkującej firmy.

Wizytówka www jak wizytówka na papierze

Podobnie jak standardowa wizytówka z papieru, również ta w wersji online stanowi ważny element w budowaniu świadomości marki. To pierwszy kontakt potencjalnego klienta z naszą firmą, dlatego warto docenić moc wrażenia, jakie robi taka wizytówka. Trzeba jednak przyznać, że wersja www ma pewną przewagę nad drukowaną wizytówką, ponieważ dociera do większej ilości ludzi i pozwala zawrzeć znacznie więcej informacji. Jest też szeroko dostępna. Daje klientowi możliwość zapoznania się z naszą ofertą, przemyślenia jej lub zadania pytań, jeśli takie się pojawią.

Poza tym nie generuje wysokich kosztów. Podczas gdy wizytówkę papierową czy ulotki trzeba najpierw wydrukować, a później dostarczyć do potencjalnych klientów, za stronę internetową płacimy raz. Później zwykle pozostaje jedynie roczna opłata za hosting, choć niekiedy jest to już koszt wliczony w cenę. Kiedy budżet reklamowy początkującej firmy nie pozwala na wielkie, szeroko zakrojone działania, stworzenie strony internetowej w pierwszej kolejności będzie dobrym wyborem. Pozwoli na pojawienie się firmy w internecie i zaprezentowaniu szerszemu gronu potencjalnych klientów. Nawet najtańsza wersja wizytówki www jest już dużym krokiem naprzód w jej rozwoju. W połączeniu z kilkoma innymi działaniami marketingowymi, które nie generują dużych kosztów może przynieść bardzo zadowalające efekty. I okaże się dobrym punktem wyjścia do realizacji szeroko zakrojonych działań marketingowych.

Gotowy na bezpłatną konsultacją?