Projektowanie logotypów

Projektowanie logotypów

Wiele osób, które dopiero rozpoczynają prowadzenie swojej działalności, nie zdaje sobie sprawy z tego, jak istotne jest posiadanie własnego logotypu. Stanowi on nieodłączny i zarazem niezwykle istotny element komunikacji wizualnej danej marki. Prowadząc firmę z niestarannie wykonanym logo lub nawet bez jego istnienia, można popełnić duży błąd. Okazuje się bowiem, że logo skutecznie zwiększa rozpoznawalność marki, wpływając tym samym na jej efektywność. Jakie jeszcze zalety niesie za sobą inwestycja w identyfikację wizualną firmy? Dlaczego powinieneś zainteresować się tym tematem i jak nasi specjaliści mogą Ci pomóc?

Logotyp – co należy o nim wiedzieć?

Logotyp jest idealnym sposobem na to, aby wyróżnić swoje przedsiębiorstwo spośród innych, pokazując klientom, z kim mają do czynienia i czego mogą spodziewać się po danej firmie.

Definicja logotypu jest z kolei bardzo prosta – stanowi on bowiem przekaz tekstowy, który ujęty w odpowiedniej kolorystyce pasującej do całości identyfikacji wizualnej marki, ma za zadanie przyciągać uwagę i uzupełniać całość logo. Przy zlecaniu projektu trzeba więc dużą uwagę zwrócić na to, gdzie docelowo może znaleźć się logo firmy i jakie będzie jego zadanie – niektórzy decydują się bowiem na używanie pełnego logo w prasie czy materiałach reklamowych, posługując się jednocześnie sygnetem na wszelkich innych produktach.

Reasumując – logo składa się z dwóch elementów, czyli znaku graficznego (sygnetu) i logotypu, czyli części typograficznej, którą zwykle jest nazwa firmy lub marki. Do niedawna w skład logo często wchodził jeszcze tagline, czyli charakterystyczny slogan – obecnie jednak odchodzi się już od jego tworzenia.

Warto również zapoznać się ze sposobami, które pozwalają na ochronę logo, w celu uniknięcia jego ewentualnej kradzieży.

Logo to podstawa udanego biznesu

Jaką markę widzisz przed oczami, kiedy pomyślisz o nadgryzionym jabłku i czy przypadkiem nie jest to firma Apple? Z czym kojarzy Ci się słynna łyżwa? Jeśli pomyślisz teraz o popularnej marce Nike, to zapewne wiesz już, dlaczego logo nie bez powodu nazywane jest twarzą biznesu.

Ludzie, jako wzrokowcy, wykazują bardzo dużą wrażliwość na obrazy, które codziennie oglądają. Nawet jeśli logo jakiejś firmy może wydawać Ci się nieistotne, prędzej czy później przedostanie się do podświadomości o wiele łatwiej niż słowa. Sam pomyśl – jeśli posiadanie logo nie byłoby fundamentalnym elementem komunikacji wizualnej, dlaczego właściciele marek przeznaczaliby na jego zaprojektowanie tak ogromne pieniądze?

Logo jako doskonały nośnik informacji

Nie bez powodu mówi się, że logo powinno zostać wykonane raz, a porządnie. Niewiele firm decyduje się na drastyczną zmianę swojej identyfikacji wizualnej, a jeśli już – częściej jest to po prostu odświeżenie, pozwalające dostosować się do obecnie panujących trendów.

Z racji na to, że logo jest znakiem, który znajduje się w wielu miejscach czy na wielu materiałach (witrynach internetowych, ulotkach, akcesoriach czy nawet budynkach), powinno nie tylko wzbudzać zainteresowanie daną marką, ale również wywoływać pozytywne skojarzenia, zawierając w sobie jednocześnie wszelkie niezbędne informacje. Duże znaczenie ma więc sam sposób zaprojektowania logo, dobór kolorystyki, a nawet to czy jest proste, czy kreatywne – wszystkie te elementy wpływają na przekaz, informując potencjalnych klientów o tym, do kogo skierowana jest oferta danej marki.

Warto jednak pamiętać, że forma logo nie powinna być zbyt skomplikowana, gdyż w taki sposób stanie się ono nieczytelne – w szczególności, jeśli używane jest w zmniejszonym rozmiarze. Choć wydawać by się mogło inaczej, to stworzenie dobrego logo wcale nie jest takie proste – za końcowym efektem stoi często ogromna ilość pracy.

Doskonały sposób na zbudowanie zaufania

Okazuje się, że odpowiednio zaprojektowane logo to również świetny sposób na to, aby zbudować zaufanie do firmy. Na taki efekt wpływają między innymi kolory, za pomocą których można wywrzeć na klientach konkretne wrażenie lub dać poczucie, jakoby marka oferowała wsparcie, doradztwo, a także pomoc w rozwiązaniu problemów.

Wzrok to najważniejszy zmysł poznania, którego zadaniem jest kształtowanie tego wszystkiego, co zostaje zapamiętane. Doskonale wiemy, jak pomóc naszym klientom w budowaniu wizerunku swojej firmy, dlatego przykładamy dużą wagę do tego, czy potencjalny odbiorca będzie w stanie bez żadnego wysiłku zrozumieć przekaz danego logo. Ciężko o lepszy sposób na to, aby zbudować pozycję danej marki na rynku, toteż dobrze jest wykorzystać możliwości, jakie niesie za sobą identyfikacja wizualna.

Logo a profesjonalizm

Chętnie pomożemy wszystkim tym, którym zależy, aby ich firma uchodziła za specjalistę w konkretnej branży. Dbając o to, aby projekt był odpowiednio skomponowany, możemy sprawić, że klienci będą mieć wrażenie, jakoby mieli do czynienia z profesjonalną marką. Nic w tym dziwnego – dobra firma wie, w jaki sposób należy się komunikować i postępować z odbiorcami. Umieszczając w logo właściwe i przemyślane elementy, jesteśmy w stanie zadbać o budowę profesjonalnego wizerunku Twojego przedsiębiorstwa.

Jeśli zależy Ci na tym, aby osiągnąć sukces w swojej branży, chętnie ułatwimy Ci to zadanie, dbając o identyfikację wizualną Twojej marki. Pamiętaj, inwestycja w logo jest jednorazowa, dlatego warto zadbać o to, aby projekt został wykonany w odpowiedni sposób. Cechuje nas wiele lat doświadczenia oraz umiejętności, za pomocą których rozwiniemy Twoją firmę – skontaktuj się z nami, jeśli jesteś nastawiony na sukces.

Gotowy na bezpłatną konsultacją?