Strona internetowa restauracji – co powinna zawierać?

Strona internetowa Restauracji

Każdy, kto poważnie traktuje swój biznes, na pewnym jego etapie zdaje sobie sprawę, że niezbędne jest posiadanie strony internetowej. Strony internetowe budowane dla restauracji różnią się od typowych stron wizytówek. Co powinno znaleźć się na stronie internetowej restauracji, by była ona w pełni funkcjonalna, a jednocześnie nie traciła swojej przejrzystości?

Okiem klienta – czyli czego oczekują odwiedzający

Klienci odwiedzający stronę Twojej restauracji szukają na niej konkretnych informacji. Podstawową informacją są godziny otwarcia i lokalizacja restauracji. Prawdopodobnie osoby, które wyszukają Twoją stronę, doskonale wiedzą już, gdzie znajduje się Twoja restauracja. Prawdopodobnie. Pamiętaj, że potencjalni klienci mogą trafić na Twoją stronę z innego miejsca w sieci. Czasami za sprawą swoich znajomych, którzy wspomną nazwę Twojego lokalu. Czasami z portali społecznościowych, na których Twoja restauracja się reklamuje. A czasami wprost z wyszukiwarki, gdy szukają miłego miejsca na popołudniowe wyjście.

Drugim najważniejszym elementem na Twojej stronie internetowej jest menu. Ilu jest na świecie ludzi, tyle jest gustów i upodobań. Nawet restauracja o bardzo dobrych opiniach może zostać pominięta przez osobę, która nie ma pewności, czy znajdzie w niej to, co lubi.

Nawigacja po menu musi być intuicyjna i maksymalnie ułatwiona. Jednak sam wygląd menu może się różnić, w zależności od projektu strony. Jednak im bardziej przejrzyste jest menu, tym większa jest szansa, że Twoi klienci znajdą w nim pozycje, które ich interesują.

Podkreśl atuty swojej restauracji

Jeżeli oferujesz swoim gościom możliwość zamówienia posiłków wegańskich i wegetariańskich, warto zamieścić informacje o tym na Twojej stronie internetowej. Podobnie rzecz ma się również wtedy, gdy Twoi goście mają możliwość zamówienia posiłków spoza karty. Ludzie lubią wybierać te miejsca, w których czują się pewnie. Wiedząc, czego mogą oczekiwać, o wiele chętniej wybiorą właśnie Twój lokal.

Jeżeli do Twojej restauracji można przyjść z dziećmi i są dla nich przewidziane odpowiednie miejsca, takie jak pokój do przewinięcia niemowlęcia, możliwość podgrzania butelki z mlekiem, krzesełka do karmienia niemowląt, kącik z zabawkami, warto wspomnieć o tym na stronie internetowej.

Restauracja przyjazna psom?

Świat zmienia się na naszych oczach. Również rola zwierząt domowych w naszym życiu zmieniła się na przestrzeni wieków. Dla wielu osób urlop bez psa jest niewyobrażalny. Dlatego coraz częściej właściciele restauracji decydują się na miły gest w stronę miłośników czworonogów. Jeżeli do Twojej restauracji można przyjść z psem, może to być bardzo istotna informacja, której nie powinno zabraknąć na stronie internetowej. Może ona zaważyć na decyzji Twoich klientów o odwiedzeniu właśnie Twojej restauracji.

Możliwość złożenia zamówienia przez internet

Możliwość złożenia zamówienia na konkretne dania na wynos, bądź zarezerwowania stolika na wybrany dzień poprzez internet, nie tylko w sposób widoczny zwiększy Twoje przychody, ale zapobiegnie sytuacji, gdy Twój klient z braku innego wyjścia wybierze stronę konkurencji. Szczególnie ci spośród klientów restauracji, którzy mają mało wolnego czasu, chętniej wybiorą możliwość zamówienia gotowego dania na wybraną godzinę.

Nie mniej ważna jest możliwość złożenia zamówienia na dania z dowozem, jeżeli Twoja restauracja je oferuje. Pamiętaj, że nie każdy klient zdecyduje się na telefon do Twojej restauracji, by o to zapytać. Informacja o możliwości zamówienia ulubionego dania wprost do domu lub do pracy z pewnością zwiększy ilość wydawanych posiłków, a tym samym Twoje dochody.

Zatem jeżeli oferujesz swoim klientom dania z dowozem i dania na wynos, dobrym rozwiązaniem jest zapewnienie im możliwości opłacenia swojego zamówienia online.

Jaki projekt wybrać?

Pomysłów i projektów stron internetowych są tysiące. Z każdym rokiem przybywa ciekawych rozwiązań, trendów i inspiracji. Nic więc dziwnego, że gdy stajesz przed wyborem, musisz określić, które z tych trendów i pomysłów chcesz widzieć na swojej stronie internetowej, bardzo trudno jest jednoznacznie wskazać, czego faktycznie chcesz, a co nie będzie pasowało.

Odpowiedni projekt powinien być przejrzysty. Im mniej jest elementów odwracających uwagę od istotnych informacji, tym lepiej.

To zupełnie oczywiste, że każdy, kto buduje swój wizerunek w sieci, chce się pochwalić tym, co najlepsze. Dlatego przy wyborze projektu warto zdać się na profesjonalistów. Przygotowując dla Ciebie stronę internetową, możemy Ci pomóc w dokonaniu trudnego wyboru, przedstawiając zalety i wady wybranego projektu. Czasami projekt, który doskonale sprawdziłby się dla firmy farmaceutycznej lub dla bloga, może nie być najlepszym wyborem dla restauracji. Odpowiedni będzie taki projekt, który koresponduje z duszą Twojego lokalu. Dzięki temu klienci odwiedzający Twoją stronę będą w stanie bezbłędnie określić, czy to jest właśnie ten lokal, który odpowiada ich potrzebom.

Komenatrze:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Gotowy na bezpłatną konsultacją?