Strona internetowa dla prawnika – dlaczego jest ważna i jak powinna wyglądać?

Prawnik

Profesjonalnie wykonana strona internetowa jest doskonałym sposobem na wyróżnienie się z tłumu. Nie bez powodu stanowi nieodłączny element niemalże każdej branży. W przypadku witryny tworzonej z myślą o kancelarii prawnej szczególnie istotne jest, aby była ona wykonana z pełną precyzją. Co więcej, dobrze, by zawierała ona w sobie również treści przyjazne nie tylko robotom Google, które pozwolą jej wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim czytelnikom. Jak powinna wyglądać strona dla prawnika i dlaczego jej posiadanie jest tak ważne? Co należy wiedzieć na ten temat?

Strona kancelarii prawnej a domena

Domena, choć mniej ważna niż treść strony, wciąż jest elementem, który wpływa na to, jak będzie postrzegana dana witryna. Koniecznością jest, aby nawiązywała ona do prowadzonej działalności – często spotyka się strony internetowe kancelarii prawnych, które w domenie mają nazwisko prawnika. Taki zabieg jest doskonałym wyborem, lecz sprawdzi się jedynie w przypadku działalności prowadzonej przez jedną osobę. Niekiedy spotkać można się także z zastosowaniem w domenie fraz takich jak „adwokat”, „prawnik” lub „radca prawny”, a także tych związanych z głównym obszarem działalności danej kancelarii. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zdecydować się również na wskazanie miasta, w którym świadczone są usługi prawne.

Choć w przypadku wyboru domeny jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia, to jednak warto pamiętać o tym, aby zachować zdrowy rozsądek i wybrać taką domenę, która będzie profesjonalna, krótka i przede wszystkim łatwa do zapamiętania.

Jaka powinna być strona internetowa adwokata?

Podstawą dobrze prezentującej się strony internetowej kancelarii prawnej jest przede wszystkim odpowiednie dobranie kolorów, czyli właściwe zadbanie o wizualną część witryny. Ta powinna jednak w parze iść z funkcjonalnością. Warto wiedzieć, że wybór grafiki, kolorystyki, a także fontów to za mało – celem jest takie przygotowanie strony, aby podkreślała ona profesjonalny wizerunek kancelarii i zachęcała do skorzystania z jej usług.

Warto jednak poświęcić nieco czasu na stronę wizualną – szczególnie polecane są barwy granatowe, brązowe, złote, a także zielone. Wybierając odpowiednie kolory, należy pamiętać, że powinny one kojarzyć się właśnie z kancelarią prawną. Dużą uwagę zaleca się zwrócić też na przejrzystość całej witryny – o wiele łatwiej będzie znaleźć interesujące treści, jeśli szata graficzna strony dla prawnika będzie nie tylko estetyczna, ale również prosta i minimalistyczna.

Kluczowe znaczenie ma także menu, które podobnie jak cała reszta, powinno być proste i właściwie uporządkowane. Obecnie panuje trend na wspomniany wyżej minimalizm, toteż wiele stron kancelarii adwokackich przyjmuje taką formę, w czytelny sposób przedstawiając informacje. Niewątpliwie ma to duży wpływ na skrócenie czasu poszukiwania interesujących użytkownika treści. Z tego względu często więc stosuje się nie tylko podział na sekcje, ale także ikony, które umożliwiają o wiele łatwiejsze przyswajanie treści. Co więcej, są one również ciekawym zabiegiem graficznym, który urozmaica znajdujący się na stronie tekst.

Skuteczna strona kancelarii prawnej – z czego powinna się składać?

Tajemnicą nie jest, że niemalże każda strona internetowa powinna posiadać minimum 4 podstrony. Mowa tutaj o:

  • stronie głównej,
  • zakładce „o nas”,
  • stronie ofertowej,
  • stronie kontaktowej.

Konkretne nazwy podstron nie mają większego znaczenia, jednak uwagę powinno się zwrócić na informacje, jakie zostaną na nich zawarte. To one mają bowiem kluczowe znaczenie. Na co należy zwrócić uwagę?

Jak powinna wyglądać strona główna kancelarii prawnej?

Strona główna to pierwsze, na co trafia użytkownik, odwiedzając witrynę. Zaraz po załadowaniu powinien wyświetlić się logotyp kancelarii, czytelne menu, a pod spodem – główne zdjęcie lub wybrany film wraz z propozycją wartości, czyli hasłem informującym o tym komu, a także, w czym jest w stanie pomóc kancelaria. Na zdjęciu z kolei dobrze, aby znalazł się zespół kancelarii lub prawnik, który świadczy usługi w danym miejscu. Dzięki temu osoba, która wejdzie na stronę internetową adwokata, będzie od razu wiedziała, kto pracuje w tym miejscu, a także jaką działalnością zajmuje się dana kancelaria prawna.

Z kolei pod zdjęciem warto, aby znalazł się opis usług, a także korzyści, na jakie może liczyć osoba korzystająca z pomocy prawnika. Na profesjonalnie wykonanej stronie internetowej kancelarii prawnej nie może również zabraknąć potwierdzenia społecznego – mowa tutaj o kilku opiniach klientów i logotypach firm, z którymi kancelaria miała przyjemność współpracować.

Informacje na temat kancelarii prawnej – niezbędne na stronie internetowej adwokata

Kolejną podstroną, o której należy pamiętać, jest ta opowiadająca historię kancelarii, przedstawiająca zespół, a także prezentująca wartości oraz misję. To idealne miejsce, aby zamieścić w nim to, co powinni wiedzieć potencjalni klienci na temat działalności. Warto pochwalić się swoimi osiągnięciami i najlepszymi cechami. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić na takiej podstronie również zdjęcia prawników lub samej kancelarii.

Oferta i kontakt – podstrony, których nie może zabraknąć

Jak można się domyślić, na podstronie związanej z ofertą, powinny znaleźć się informacje na temat świadczonych usług, a także obszarów, w jakich działa dana kancelaria. Na profesjonalnie wykonanej stronie nie powinny jednak znajdować się duże bloki tekstów – znacznie lepiej wykorzystać interesujące grafiki, ikony lub też zdjęcia, które nawiązywać będą do działalności. Mile widziane jest również tzw. call to action w postaci przycisku przenoszącego użytkownika do podstrony „kontakt”.

Z kolei na wyżej wymienionej podstronie nie powinno się umieszczać adresów mailowych – znacznie lepszym wyborem jest formularz kontaktowy, a także prezentacja danych w formie Google Maps. Dobrą praktyką jest również podanie numeru telefonu – wiele osób woli natychmiast zasięgnąć informacji na temat usług.

Strona dla prawnika – doskonały sposób na dotarcie do klientów

Obecnie internet jest podstawowym narzędziem, którego używa się do poszukiwania usług i produktów. Podobnie sprawa wygląda w przypadku kancelarii prawnych – wielu decyduje się na znalezienie prawnika za pomocą sieci. Brak strony internetowej pozbawia kancelarię wielu potencjalnych klientów. Chcąc więc przedstawić swoją ofertę w najlepszy możliwy sposób i dotrzeć dzięki temu do szerokiego grona odbiorców, warto zainwestować w stronę internetową kancelarii prawnej.

Komenatrze:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gotowy na bezpłatną konsultacją?