Strona internetowa dla fizjoterapeuty – co powinna zawierać?

Nakładanie plastrów ściągających przez fizjoterapeute

W XXI wieku, każda dobrze prosperująca firma posiada swoją stronę internetową. Tym samym, fizjoterapeuta, który prowadzi swój własny gabinet, powinien ją posiadać. Założenie strony internetowej jest dobrym pomysłem, dzięki któremu można dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów oraz znacznie wyróżnić się na tle konkurencyjnych gabinetów. Wśród podstawowych elementów, jakie powinna zawierać strona internetowa gabinetu fizjoterapeuty, powinny znaleźć się czytelne opisy, przyjemne, ładne zdjęcia czy informacje o wykształceniu terapeuty. Warto pamiętać, że w dzisiejszych czasach, niezwykle istotna jest także prezentacja wizualna swojej osoby lub swojego biznesu. Prawidłowo, mile dla oka przygotowana strona internetowa może okazać się niezastąpionym kluczem do sukcesu.

Pierwsze wrażenie

Strona internetowa jest pewnego rodzaju wizytówką, reklamą gabinetu fizjoterapeuty. Ma ona na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta do skorzystania z jego usług. Dlatego też, warto zadbać o to, aby kontakt terapeuty z klientem był prosty w zrozumieniu, przyjemny oraz rzeczowy. Przez to, istotną rzeczą jest zadbanie o czytelność strony.

Kolor

Pierwszą rzeczą, jaka rzuca nam się w oczy po wejściu na stronę, są jej kolory. To one, już od samego początku, warunkują ocenę potencjalnego pacjenta. Strona fizjoterapeuty powinna zawierać stonowane kolory, w zbliżonej kolorystyce. Bardzo istotne jest również zachowanie odpowiedniego kontrastu pomiędzy kolorem tła, a kolorem tekstu. Dobranie współgrających ze sobą kolorów znacznie ułatwia czytanie oraz wyszukiwanie informacji na stronie. Aby uwydatnić w jakiś sposób najważniejsze informacje, można oprawić je w ramkę, aby bardziej je uwidocznić.

Spójność

Główna strona strony internetowej powinna być logicznie połączona z każdą kolejną podstroną. Strona, do której przechodzi się z głównego ekranu, nie powinna znacząca różnić się kolorem ani sposobem poruszania się po niej. Jeżeli strony nie będą ze sobą spójne, to potencjalny pacjent może poczuć się zagubiony i zdezorientowany. W ten sposób, nieumiejętne projektowanie jest w stanie zniechęcić człowieka do dalszego korzystania z danej witryny internetowej.

Obrazki i zdjęcia

Grafiki umieszczone na stronie gabinetu fizjoterapeutycznego powinny być oczywiście tematycznie związane z fizjoterapią, rehabilitacją. Zamieszczonymi obrazkami mogą być zdjęcia zespołu pracującego w gabinecie, zdjęcie samego gabinetu czy sprzętu rehabilitacyjnego, czy nawet fotografie przedstawiające wykonywanie ćwiczeń. Należy pamiętać, aby wszystkie obrazki zamieszczane na stronie były dobrej jakości oraz bardzo płynnie wkomponowywały się w tło. Powinno się jednak zrezygnować z nadmiernej ilości wyskakujących okienek, zwłaszcza tych, które ciężko wyłączyć.

Podstawowe informacje

Obligatoryjnymi elementami, jakie koniecznie muszą znaleźć się na stronie internetowej każdego fizjoterapeuty, są podstawowe wiadomości o jego wykształceniu, zdobytym doświadczeniu w zawodzie czy przebytych kursach. Informacje te pozwolą potencjalnemu klientowi sprawdzić czy dany terapeuta będzie dla niego odpowiednim wyborem oraz może go zachęcić do odwiedzenia gabinetu. Innymi priorytetowymi aspektami, które muszą być zawarte w treści strony internetowej są nowoczesne sprzęty z jakich można skorzystać w gabinecie, czy zabiegi lub usługi, jakie można zrealizować pod okiem fizjoterapeuty.

Podstawą dobrej prezentacji jest także zamieszczenie informacji o dokładnej lokalizacji gabinetu oraz cennika usług. Bardzo dobrym elementem może być także zamieszczenie rekomendacji. Osobista strona internetowa jest idealnym miejscem na zamieszczenie pozytywnych opinii zostawianych przez klientów.

Funkcjonalność

Jeżeli strona fizjoterapeuty jest bardzo rozbudowana, to konieczne jest jej dobre zaprojektowanie i rozplanowanie jej zawartości. W takim przypadku, najważniejsza jest intuicyjność, aby użytkownik mógł instynktownie znaleźć zakładki i informacje, których potrzebuje. Dobrym pomysłem może być także pogrubienie, najważniejszych z punktu widzenia pacjenta, informacji lub wyodrębnienie ich w inny, czytelny sposób.

Ważna jest także pamięć o dostosowaniu strony do wyświetlania na smartfonach, albowiem liczba użytkowników telefonów komórkowych cały czas wzrasta. W przypadku stron gabinetów fizjoterapeutycznych, warto pomyśleć również w dostosowaniu strony internetowej do osób, które mogą mieć ograniczone możliwości ruchowe. Dotyczy to prostego poruszania się po stronie, nawigacji.

Optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe

Optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe jest kluczem do zapewnienia sobie widoczności w sieci. Treść strony powinna być unikatowa oraz poprawnie gramatycznie i stylistycznie napisana, albowiem Google skanuje ją oraz analizuje jej treści. Należy pamiętać również o tym, że każda kolejna podstrona powinna zawierać meta opis, tytuł oraz prosty slug, w celu ułatwienia odwiedzającym, jak i sprawdzającym botom Google identyfikację zawartości serwisu. Opis strony, zwany także metatagiem, jest tekstem widocznym z poziomu podstrony. Istotne jest, aby zawierał on słowa kluczowe, dzięki czemu opis będzie widoczny.

Projektowanie stron dla niektórych może być uciążliwym, trudnym zadaniem. Są jednak osoby, zajmujące się tworzeniem stron www profesjonalnie, które z przyjemnością pomogą każdemu fizjoterapeucie w utworzeniu idealnej strony internetowej. Takimi osobami są utalentowani członkowie naszego zespołu, którzy zawsze dbają o satysfakcjonujący rezultat zleconego zadania.

 

Komenatrze:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Gotowy na bezpłatną konsultacją?