Strona internetowa dla firmy budowlanej – co powinna zawierać?

Firma budowlana

Strona internetowa dla firm jest w dzisiejszych czasach absolutną podstawą. To ważny element działania przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą czy też świadczeniem usług. Dotyczy to również branży remontowo-budowlanej. Wiele firm remontowo-budowlanych szuka swoich potencjalnych klientów właśnie drogą internetową. Witryna jest swego rodzaju wizytówką firmy, a więc musi być dopracowana. Powinna też zachęcać klienta do interakcji i wyróżniać się spośród konkurencyjnych stron. Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa firmy budowlanej?

Strona internetowa firmy budowlanej – jak powinna wyglądać?

Strona internetowa firmy budowlanej powinna być przejrzysta, estetyczna i łatwa w obsłudze. Musi wyglądać dobrze i zawierać niezbędne informacje, aby mogła przyciągnąć klientów. Na pierwszym planie musi widnieć logo firmy budowlanej. To znak rozpoznawczy, po którym internauta będzie kojarzył firmę i usługi, jakie oferuje. W nagłówki musi też znaleźć się proste i jasne menu. Co ważne, dobra strona firmy budowlanej nie musi wcale kosztować krocie. Zapraszamy do zapoznania się naszą usługą projektowania stron internetowych. Chcąc określić swoje oczekiwania, warto też przyjrzeć się stronom konkurencyjnych firm budowlanych.

Strona internetowa dla firmy budowlanej – co powinna zawierać?

Warto pamiętać, aby witryna firmy była regularnie aktualizowana, uwzględniając przy tym zrealizowane prace (zdjęcia), jak i opinie zadowolonych klientów. Opisy znajdujące się na niej powinny być szczegółowe i muszą zawierać słowa kluczowe, które są niezwykle istotne dla robotów Google oraz użytkowników. Klienci cenią sobie zamieszczanie konkretnych informacji (terminy, ceny, zasady współpracy itp.). Dobrym rozwiązaniem jest też wykonywanie linkowania w różnych serwisach tematycznych, czyli powiązanych z branżą budowlaną.

Zakres usług

Klient wchodzący na stronę internetową chce wiedzieć, z jakiej usług będzie mógł właściwie skorzystać. Dobrze jeśli ich zakres znajdzie się już w głównym menu. Usługi, którymi firma zajmuje się jedynie pobocznie, mogą zostać ukryte na podstronach, jednak muszą się tam znaleźć. Klienci mogą natrafić na stronę właśnie po wpisaniu w wyszukiwarkę usługi, którą firma zajmuje się rzadziej. Usługi muszą być dobrze wyeksponowane, a rozwiązania powinny być czytelne, podzielone na zakładki czy sekcje. Złym zabiegiem są ściany tekstu, które się ze sobą zlewają i utrudniają czytanie. Zakres usług najlepiej wypunktować, jak:

  • prace elewacyjne,
  • prace ogrodowe,
  • remonty budynków mieszkalnych oraz lokali użytkowych,
  • malowanie,
  • stolarka okienna,
  • tynki,
  • montaże i zabudowy,
  • prace elektryczne, ciesielskie, glazurnicze.

W przypadku kiedy firma planuje też sprzedaż swoich produktów, najlepiej jeśli otworzy także sklep internetowy, do którego linka zamieści na swojej witrynie. Zakres usług świadczonych przez firmę musi być transparentny. Klient wchodzący na stronę firmy budowlanej chce od razu otrzymać wszystkich niezbędnych informacji, których poszukuje. Cennik może być jedynie orientacyjny, ale trzeba o nim pamiętać. Jest on też sposobem na oszczędność czasu, gdyż z firmą nie będą kontaktowały się osoby, których nie stać na skorzystanie z takich usług.

Ukończone realizacje

Firma budowlana powinna pochwalić się swoimi zrealizowanymi projektami, co z pewnością zachęci potencjalnych klientów do kontaktu. Efekty pracy są dowodem na to, że dana ekipa zna się na swoich fachu i jest profesjonalna. Zrealizowane prace podnoszą też poziom zaufania i sprawiają, że firma staje się bardziej autentyczna. Warto rozważyć dodanie zdjęć przed i po, dzięki czemu odbiorca może zapoznać się z ogromną zmianą wizualną. Portfolio jest niezwykle ważnym elementem strony. Oprócz dodania zdjęć, każdy zrealizowany projekt należy dokładnie opisać. Pod realizacjami dobrze jest też umieścić opinie zadowolonych klientów, którzy polecają firmę i są zadowoleni ze współpracy z nią.

Prezentacja producentów, z którymi firma współpracuje

Na stronie może też znaleźć się lista producentów, z jakimi firma współpracuje. Są to w szczególności producenci materiałów budowlanych, produktów do wykańczania budynków i pozostałych elementów, które są niezbędne w trakcie prac budowlanych. Dla wielu klientów istotną kwestią to, z jakich produktów firma korzysta. Najlepsze w oczach odbiorców są oczywiście te od renomowanych producentów.

Powody, dla których warto wybrać daną firmę budowlaną

Na stronach firm budowlanych często znajduje się lista ich głównych atutów i zalet, która namawia klientów do skorzystania właśnie z ich usług. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie pewnych cech wyróżniających daną ekipę budowlaną spośród wszystkich innych. Można wskazać takie cechy jak:

  • nowoczesne rozwiązania,
  • wieloletnie doświadczenie,
  • terminowość,
  • dokładność i rzetelność,
  • fachowe doradztwo,
  • elastyczność.

Możliwe formy kontaktu

To bardzo ważny element witryny. Klient musi wiedzieć, jakie ma możliwości sposobu kontaktu z daną firmą. Warto zadbać więc o dobrze wyeksponowany numer kontaktowy, adres e-mail czy też formularz kontaktowy.

Dlaczego warto założyć stronę internetową firmy budowlanej?

Strona internetowa to cenne źródło informacji dla wszystkich potencjalnych klientów. Przyciąga ona do siebie nowych zleceniodawców na oferowane usługi. Podnosi świadomość marki i daje wiele możliwości reklamy. Wysokiej jakości strona internetowa okazuje się nieoceniona w budowaniu wizerunku firmy w sieci. Dzięki niej, można rozpocząć marketing w postaci SEO czy Google Ads. Współcześnie większość osób szuka usług właśnie drogą internetową. Jest to więc skuteczny sposób na uzyskanie nowych klientów.

Komenatrze:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Gotowy na bezpłatną konsultacją?