Linki dofollow vs nofollow

Linki dofollow a nofollow

Niezwykle istotny w przypadku pozycjonowania strony internetowej jest link building. Pozyskanie wartościowych linków wiąże się z szeregiem korzyści dla strony www, ale trzeba to robić zgodnie z wytycznymi Google. Przy ocenie witryny internetowej algorytmy Google biorą pod uwagę zarówno liczbę, jak i jakość linków, które do niej prowadzą. Stosowanie nieuczciwych praktyk przez pozycjonera, pozyskiwanie linków w nienaturalny sposób, wiąże się z koniecznością poniesienia mniej lub bardziej dotkliwych konsekwencji, łącznie ze zbanowaniem Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Bardzo ważne są też atrybuty linków, w tym nofollow i dofollow. Pierwsze nie pozwalają robotom wyszukiwarek internetowych podążać za linkiem, drugie zachęcają je do odwiedzenia strony docelowej.

Podstawowe różnice między linkami dofollow i nofollow

Dla każdego pozycjonera istotne jest pozyskanie linków do witryny internetowej, które są umieszczane na innych stronach. Link building przyczynia się do zwiększenia ruchu na witrynie – wzrasta liczba odwiedzin użytkowników, którzy są przekierowywani ze strony, na której został umieszczony link. W zależności od atrybutów wyróżnić można linki dofollow i nofollow. Większe znaczenie dla pozycjonowania mają linki dofollow ze względu na to, że podnoszą one wartość witryny i powodują wzrost zaufania do niej – dotyczy to zarówno algorytmów Google, jak i użytkowników witryny.

Zaletą linków dofollow jest przekazywanie wartości anchor tekstu. Ich przeciwieństwem są linki nofollow, które mają zdecydowanie mniejszy wpływ na działania SEO. Wynika to z tego, że nie przekazują one wartości stronie. Za ich pomocą można w pewnym stopniu budować zaufanie, ale dotyczy to tylko użytkowników witryny, nie Google. Do zalet zaliczyć można pozytywny wpływ na strukturę linków. Niektóre osoby mylnie uważają, że linki nofollow niczego nie wnoszą i mogą wręcz przeszkadzać w pozycjonowaniu, co jest niezgodne z prawdą. Rzeczywiście mają one dla niego mniejsze znaczenie, ale pełnią inne funkcje.

Rodzaje linków SEO

Czym są i jakie mają znaczenie linki dofollow?

Jeśli linki nie mają atrybutu nofollow, stają się automatycznie linkami dofollow. Wykorzystuje się je do przenoszenia użytkowników witryny na konkretną domenę lub podstronę. Istotne jest to, aby odnośnik był wartościowy dla internauty – na tej podstawie algorytmy Google uznają stronę www za wartościową. Im więcej pozyska się tego typu linków z zaufanych źródeł, tym witryna ma większe szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Do jej adresu zostaje dodana moc ze strony linkującej, co czyni ją jeszcze bardziej atrakcyjną dla algorytmów i użytkowników. Za pomocą tego typu linków możliwe staje się budowanie zaufania do witryny, do której prowadzą. Zwiększa się wartość anchora, w którym znajduje się pozycjonowana fraza kluczowa. Witryna będzie pojawiała się w wyszukiwarce pod konkretną frazę/wyrażenie. Należy pamiętać o tym, aby umieszczać linki wyłącznie na stronach cieszących się wysokim poziomem zaufania. W przeciwnym razie strona stanie się podejrzana, co przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego. W skrócie, linków dofollow powinno być jak najwięcej, ale muszą być one wartościowe.

Czy linki nofollow również są potrzebne?

Mogłoby się wydawać, że linki nofollow nie mają większego znaczenia i są wręcz bezużyteczne. W praktyce wygląda to jednak zupełnie inaczej – umiejętnie zastosowane będą wpływać pozytywnie na pozycjonowanie strony www, łącznie ze zwiększeniem na niej ruchu. One również mogą w pewnym stopniu przekazywać zaufanie witrynie, do której prowadzą. Błędem jest całkowite nieuwzględnienie linków nofollow, przez co algorytmy Google mogą uznać witrynę za podejrzaną, mało wiarygodną. Prawdą jest, że nie przekazują one mocy witrynie ani anchor tekstu, ale nadal są potrzebne do budowania zaufania i wiarygodności. Linki nofollow mają pośredni wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania. Mogą pomóc w zdobyciu naturalnych linków typu follow. Każdy profil linkowy powinien składać się z odnośników zarówno dofollow, jak i nofollow.

Dywersyfikacja profilu linkowego

Linki dofollow czy dofollow – które zastosować?

Linki z atrybutem nofollow hamują przekazywanie mocy SEO, więc należy je traktować jak odnośniki do stron mniej wartościowych. Przykładem będą podstrony na witrynie, które nie mają większego znaczenia dla robotów Google. To samo dotyczy odnośników zamieszczanych na stronie przez użytkowników, najlepiej aby miały atrybut nofollow, co pozwoli uniknąć niepotrzebnego spamu – dodanie linków nofollow zniechęca potencjalnych spamerów do częstego zamieszczania komentarzy z linkiem do własnej domeny, która chcą wypozycjonować. Jeśli na witrynie znajdują się artykuły sponsorowane i zawierają linki do strony docelowej, to powinno się je oznaczyć parametrem nofollow. Tak samo należy postępować w przypadku nietematycznych odnośników prowadzących do witryny. Z kolei linki umieszczone na stronie www naturalnie powinny mieć atrybut dofollow. Należy po nie sięgać w celu zwiększenia ruchu i nagrodzenia użytkowników za aktywność na stronie oraz przy cytowaniu innych źródeł. Idealnie sprawdzają się jako linki do innych domen firmy.

Jaki to rodzaj linku, czyli po czym poznać link nofollow i jak sprawdzić atrybut?

Wchodząc w źródło strony w przeglądarce, można znaleźć link do sprawdzenia pod kątem tego, jaki został mu przypisany atrybut. Atrybut rel=”nofollow” między znacznikami wyraźnie wskazuje na odnośnik nofollow.

Komenatrze:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Gotowy na bezpłatną konsultacją?