Poniżej przedstawię instrukcję, jak podłączyć nowe konto pocztowe pod program ThunderBird, zaczynajmy!
Krok 1.
Uruchamiamy nasz program pocztowy Mozilla Thunderbird. Jeżeli jest to nasze pierwsze uruchomienie aplikacji, pojawi się następujące okno, w którym wybieramy opcję „Pomiń i użyj istniejącego adresu e-mail”
Krok 2.
Po wybraniu zaznaczonej opcji, pojawi się nam nowe okno „Konfiguracja istniejącego adresu e-mail”:
W następujące okna wpisujemy:
Imię i nazwisko – są to dane, które będą dołączane w wiadomościach wychodzących (w przypadku firm można śmiało dać nazwy typu Biuro nazwa firmy)
Adres e-mail – w tym polu podajemy istniejący adres email
Hasło – w tym polu podajemy hasło do naszej skrzynki pocztowej
Po podaniu powyższych danych klikamy na przycisk „Kontynuuj” – jeżeli poczta sama odpowiednio przypasuje nasze dane to konfiguracja dobiegnie końca. W przypadku kiedy wyświetli się nam błąd, musimy skorzystać z pola „Konfiguruj ręcznie…”:
Po wybraniu opcji „Konfiguruj ręcznie…” zobaczymy poniższy widok:
Poniżej opiszemy wszystkie pola oraz ich znaczenie:
Protokół: IMAP/POP3 – Są to protokoły serwera poczty przychodzącej, zasadnicza różnica między nimi jest taka, że POP3 pobiera wiadomości na dysk lokalny, natomiast IMAP przechowuje wiadomości na serwerze. Standardowo wybieramy opcję IMAP
Serwer: W to pole, wpisujemy adres naszego serwera. Informację na temat nazwy powinien udzielić bezpośrednio hostingodawca. Bardzo często owa nazwa jest dostępna także w panelu zarządzania kontem hostingowym.
Port: Porty to nic innego jak kanały, przez które nasłuchują odpowiednie funkcje serwera.
Dla poczty przychodzącej są to zazwyczaj porty nr: 143 (połączenie nieszyfrowane), 993 (połączenie szyfrowane)
Dla poczty wychodzące są to zazwyczaj porty nr: 587 (połączenie nieszyfrowane), 465 (połączenie szyfrowane)
Zalecamy wybór połączeń szyfrowanych.
SSL: czyli forma połączenia sieciowego. Do wyboru mamy SSL/TLS (aktualnie jedna z bezpieczniejszych forma szyfrowania), STARTTLS (Dobre szyfrowanie, jednak nieco bardziej narażone na ataki), bez szyfrowania (brak zabezpieczeń szyfrowania)
Zalecane ustawienie to: SSL/TLS
Uwierzytelnianie: jest to pewien sposób, w jaki będziemy autoryzować nasze połączenie, do wyboru mamy: normalne hasło, szyfrowane hasło, Kerberos/GSSAPI, NTLM.
W standardowym wyborze warto rozważyć: normalne hasło oraz szyfrowane hasło
Nazwa użytkownika: Jest to zazwyczaj nazwa naszego konta pocztowego, w przypadku naszego przykładu byłaby to nazwa: biuro@firmax.pl
Wszystkie potrzebne dane, na pewno uzyskamy z panelu zarządzania hostingiem.
Jak dodać kolejne konto do programu pocztowego Mozilla ThunderBird?
Aby dodać kolejne konto musimy przejść do ikonki „Hamburgera” w prawym górnym rogu:
A następnie kierujemy się według ścieżki:
„Utwórz” → „Konfigurację konta pocztowego…”
Poniżej przedstawiamy graficzną ścieżkę do podłączenia kolejnego konta pocztowego:
Krok 1.
Krok 2.
Krok 3.
Komenatrze: